Čtenářská výzva v 6. ročníku

Čtení knížek není v dnešní době mezi žáky tou nejoblíbenější činností. Abychom posílili tento návyk pravidelně číst, vyhlásili jsme si s šesťáky v březnu, měsíci knihy, v českém jazyce ČTENÁŘSKOU VÝZVU a ona se nám díky zájmu kupodivu protáhla až do konce školního roku. O co šlo? Každý žák, který se chtěl zapojit, dostal tabulku, každý den po dobu celého měsíce měl za úkol doma číst minimálně 30 minut knihu podle svého výběru. Rodiče mu podpisem potvrdili, že opravdu četl a on si tak mohl vybarvit dané políčko. Cílem bylo snažit se vybarvit co nejvíce polí, ideálně všechna (což se několika žákům povedlo).
Na konci každého měsíce proběhlo vyhodnocení. Každý žák, který tuto výzvu splnil, získal sladkou odměnu a jedničku do žákovské knížky. Protože se tato výzva žákům líbila a i rodiče ji hodnotili kladně, zopakovali jsme ji i v dubnu a květnu. Věřím, že mnohem více žáků začalo číst pravidelně a že něco podobného zavedeme i příští rok.
Chválím žáky, kteří opakovaně získávali odměnu za splnění čtenářské výzvy:
Silvie Hovořáková, Lucie Hrdlicová, Olga Vránská, David Svrčina, Matyáš Machala, Karolína Petřeková, Tereza Lukášová, Marie Hanrahanová, Radek Kovalčík, Michal Daňa, Anna Langpaulová
Mgr. Hana Dřevojánková
A jak aktivitu hodnotí zapojení žáci?
„Na první čtenářskou výzvu jsem úplně zapomněla, ale u té druhé jsem si prostě řekla: jo, teď to musím dát, a tak jsem to dala….“ (Petřeková)
„Líbilo se mi, že za to něco dostanu, četl jsem nové knížky.“ (Machala)
„Čtenářská výzva se mi líbila, dělal jsem to hlavně proto, abych měl proč číst a taky kvůli té odměně, ale jsem rád, že jsem se zúčastnil.“ (Daňa)
„Přinutilo mě to číst každý den, četla jsem si asi 43 minut a dokázala jsem si potom představit některé postavy z příběhu až moc reálně. Moc se mi to líbilo a chtěla bych to i příští rok.“ (Vránská)